• Spánek základ života

    Vaření začíná nákupem a pořádný spánek kvalitní matrací. Jste si ale jistí, že právě matrace vám zajistí dobrý spánek? A není tomu přesně naopak? Není matrace právě to jediné, co vás od kvalitního spánku dělí?

    Prečíst článek

    Pokud už máte správný podklad a pořád se nemůžete dobře vyspat. Zkuste inspiraci některým z následujících tipů pro efektivnější spánek.

    Prečíst článek

  • Konopný olej: ať žije král

    Konopný olej získávaný z rostliny zvané konopí seté je označován za zázračnou potravinu díky své vyrovnané koncentraci omega mastných kyselin.

    Prečíst článek

  • Deset mýtů o běhání naboso

    Běhání naboso, minimalistický i přirozený běh – to vše jsou výrazy označující běhání takovým způsobem, který dovoluje našim chodidlům fungovat v souladu s tím, jak jsou k běhu od přírody uzpůsobené.

    Přečíst článek

  • Jádra z meruněk ničí rakovinové buňky

    Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. 

    Přečíst článek

Přihlášení

Online

Právě přítomno: 107 hostů a žádný člen

Boj s únavou: potraviny, byliny, doplňky a tipy

Není tajemstvím, že mnoho lidí pociťuje únavu s určitou pravidelností. Ať to je v kanceláři, doma nebo kdekoli jinde, můžete se cítit opravdu mizerně a kvalitu vaší práce to poznamená. Únava se projeví na vašem fyzickém i psychickém stavu. Kdo trpí únavou, často sahá po energetických nápojích, které sice v krátkodobém horizontu fungují, ve skutečnosti jsou ale jen prostředkem k zamaskování skutečných příčin únavy a mohou mít i negativní vliv na zdraví. Účinnějším a trvalejším řešením je zjistit příčinu únavy a snažit se něco v životě změnit. Lze bezpečně tvrdit, že hlavním důvodem únavy jsou špatné stravovací návyky, nedostatek živin, dehydratace, nedostatek pohybu a nedostatek spánku.


Strava
Je známo, že únavu způsobují škrobové sacharidy obsažené v dortech, sušenkách, koblihách a dalších potravinách z bílé mouky. Sladké potraviny, které obsahují velké množství jednoduchých sacharidů, dodávají tělu jen krátkodobou energii, za kterou následuje vyčerpání. Některé potraviny naopak bojují s únavou tím, že poskytují energii dlouhodobou a čistou. Nezpracované komplexní sacharidy jsou tak nepřítelem únavy. Mezi nejlepší prostředky proti únavě patří quinoa, švestky, ořechy a kvasnice. Pamatujte také na dostatečné množství bílkovin. Pokud nejíte maso, kupujte si buď syrovátku, nebo vegetariánský proteinový prášek.

Cvičení
Nedostatek pohybu může vést k pocitu únavy a vyčerpání, protože metabolismus se zpomalí a tělo začne ukládat přebytečný tuk. Nadváha sama může způsobit chronickou únavu. I jen mírné pravidelné cvičení je efektivním prostředkem, jak to změnit. Každodenní procházky nejen že povzbudí krevní oběh, ale jsou snadným způsobem, jak si udržet zdraví a regulovat tělesnou hmotnost. Stačí k tomu přitom patnáctiminutová přestávka v práci.

Dehydratace
Dehydratace je podceňovanou hlavní příčinou únavy. Mnoho lidí vůbec nepije vodu, namísto ní přes den sahají po limonádách, energetických nápojích a kávě, což jsou všechno nápoje, které mohou způsobit ještě větší dehydrataci. Dehydratace se kromě únavy projevuje bolestmi kloubů, suchostí kůže, svalovými křečemi, nadýmáním, vysokým krevním tlakem, hromaděním toxinů v těle a přibýváním na váze. Naštěstí je jednoduché vše napravit, stačí vypít alespoň 8 sklenic vody denně.

Vitamíny, bylinky a doplňky
K nejlepším prostředkům proti únavě patří ženšen, loganberry (kříženec borůvky a ostružiny), včelí pyl, chlorella, hořčík, karnitin, vitamíny skupiny B a ostropestřec. Naopak mezi faktory, které únavu vyvolávají, patří alkohol, kofein, mnohé léky na předpis a návykové látky.

Snažte se spát sedm až osm hodin denně. Jestliže máte pocit, že vaše strava, dostatek pohybu a spánku i užívání doplňků jsou v pořádku, a přesto pociťujete únavu, může její příčinou být chudokrevnost, cukrovka nebo onemocnění štítné žlázy. V tom případě navštivte lékaře.

 

 

Autor

John McKiernan
Přeložila: Kamila
Zdroj: http://www.naturalnews.com/036069_fatigue_herbs_supplements

 

 

Zapojte se!

Hledáme překladatele, zdravotní badatelky, detektivy a novinářky. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

RSS

NaturalMagic.cz RSS feed


Příručka přerušovaného půstu pro začátečníky

Od doby, co jsem s přerušovaným půstem začal, jsem překvapivě přibral na svalové hmotě, snížilo se mi procento podkožního tuku, zvýšila se výbušná síla a zkrátil se čas strávený cvičením.

 

Naše zdraví: jakou roli v něm hraje glutaman sodný?

Glutaman sodný, v Evropě označovaný jako E621 a v Americe jako MSG (monosodium Glutamate) je koncetrovaná sůl, přidávaná do jídel, aby zvýraznila jejich chuť i vůni. Tato sůl pochází z kyseliny glutamové, jež patří mezi aminokyseliny



Jak poznat kávu bez mykotoxinů

Mykotoxiny jsou nebezpečné látky, které se v kávě vyskytují poměrně často. Na druhou stranu nabízí káva i některé pozitivní zdravotní účinky, pomáhá zlepšovat výkon a koncentrovat mysl. Jak tedy můžete pokračovat v pití kávy...


Zde se nacházíte:

~ Důležité ~

Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou  odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.

NaturalMagic.cz