• Spánek základ života

    Vaření začíná nákupem a pořádný spánek kvalitní matrací. Jste si ale jistí, že právě matrace vám zajistí dobrý spánek? A není tomu přesně naopak? Není matrace právě to jediné, co vás od kvalitního spánku dělí?

    Prečíst článek

    Pokud už máte správný podklad a pořád se nemůžete dobře vyspat. Zkuste inspiraci některým z následujících tipů pro efektivnější spánek.

    Prečíst článek

  • Konopný olej: ať žije král

    Konopný olej získávaný z rostliny zvané konopí seté je označován za zázračnou potravinu díky své vyrovnané koncentraci omega mastných kyselin.

    Prečíst článek

  • Deset mýtů o běhání naboso

    Běhání naboso, minimalistický i přirozený běh – to vše jsou výrazy označující běhání takovým způsobem, který dovoluje našim chodidlům fungovat v souladu s tím, jak jsou k běhu od přírody uzpůsobené.

    Přečíst článek

  • Jádra z meruněk ničí rakovinové buňky

    Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. 

    Přečíst článek

Přihlášení

Online

Právě přítomno: 52 hostů a žádný člen

Boj s únavou: potraviny, byliny, doplňky a tipy

Není tajemstvím, že mnoho lidí pociťuje únavu s určitou pravidelností. Ať to je v kanceláři, doma nebo kdekoli jinde, můžete se cítit opravdu mizerně a kvalitu vaší práce to poznamená. Únava se projeví na vašem fyzickém i psychickém stavu. Kdo trpí únavou, často sahá po energetických nápojích, které sice v krátkodobém horizontu fungují, ve skutečnosti jsou ale jen prostředkem k zamaskování skutečných příčin únavy a mohou mít i negativní vliv na zdraví. Účinnějším a trvalejším řešením je zjistit příčinu únavy a snažit se něco v životě změnit. Lze bezpečně tvrdit, že hlavním důvodem únavy jsou špatné stravovací návyky, nedostatek živin, dehydratace, nedostatek pohybu a nedostatek spánku.


Strava
Je známo, že únavu způsobují škrobové sacharidy obsažené v dortech, sušenkách, koblihách a dalších potravinách z bílé mouky. Sladké potraviny, které obsahují velké množství jednoduchých sacharidů, dodávají tělu jen krátkodobou energii, za kterou následuje vyčerpání. Některé potraviny naopak bojují s únavou tím, že poskytují energii dlouhodobou a čistou. Nezpracované komplexní sacharidy jsou tak nepřítelem únavy. Mezi nejlepší prostředky proti únavě patří quinoa, švestky, ořechy a kvasnice. Pamatujte také na dostatečné množství bílkovin. Pokud nejíte maso, kupujte si buď syrovátku, nebo vegetariánský proteinový prášek.

Cvičení
Nedostatek pohybu může vést k pocitu únavy a vyčerpání, protože metabolismus se zpomalí a tělo začne ukládat přebytečný tuk. Nadváha sama může způsobit chronickou únavu. I jen mírné pravidelné cvičení je efektivním prostředkem, jak to změnit. Každodenní procházky nejen že povzbudí krevní oběh, ale jsou snadným způsobem, jak si udržet zdraví a regulovat tělesnou hmotnost. Stačí k tomu přitom patnáctiminutová přestávka v práci.

Dehydratace
Dehydratace je podceňovanou hlavní příčinou únavy. Mnoho lidí vůbec nepije vodu, namísto ní přes den sahají po limonádách, energetických nápojích a kávě, což jsou všechno nápoje, které mohou způsobit ještě větší dehydrataci. Dehydratace se kromě únavy projevuje bolestmi kloubů, suchostí kůže, svalovými křečemi, nadýmáním, vysokým krevním tlakem, hromaděním toxinů v těle a přibýváním na váze. Naštěstí je jednoduché vše napravit, stačí vypít alespoň 8 sklenic vody denně.

Vitamíny, bylinky a doplňky
K nejlepším prostředkům proti únavě patří ženšen, loganberry (kříženec borůvky a ostružiny), včelí pyl, chlorella, hořčík, karnitin, vitamíny skupiny B a ostropestřec. Naopak mezi faktory, které únavu vyvolávají, patří alkohol, kofein, mnohé léky na předpis a návykové látky.

Snažte se spát sedm až osm hodin denně. Jestliže máte pocit, že vaše strava, dostatek pohybu a spánku i užívání doplňků jsou v pořádku, a přesto pociťujete únavu, může její příčinou být chudokrevnost, cukrovka nebo onemocnění štítné žlázy. V tom případě navštivte lékaře.

 

 

Autor

John McKiernan
Přeložila: Kamila
Zdroj: http://www.naturalnews.com/036069_fatigue_herbs_supplements

 

 

Zapojte se!

Hledáme překladatele, zdravotní badatelky, detektivy a novinářky. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

RSS

NaturalMagic.cz RSS feed


Cvičení pět Tibeťanů pro dlouhověkost

Pět Tibeťanů je specifická sekvence jógických pozic, jejichž cvičení je údajně klíčem k dlouhověkosti. Podle legendy byla tato sestava vytvořena Tibetskými mnichy v Himalájském klášteře a poté byla rozšířena do světa plukovníkem Bradfordem z Britské armády.

 

Také nesolená jídla zvyšují riziko mrtvice a infarktu – potvrzuje vědecká studie

Už mnoho let je nám připomínáno, abychom snižovali svůj příjem soli, pokud si chceme uchovat své zdraví. Především jedinci se zvýšeným rizikem srdečního infarktu bývají varováni, že musí snižovat spotřebu soli pouze na nezbytné minimum.



Jádra z meruněk ničí rakovinové buňky bez vedlejších účinků

Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. Pokud je na tom něco pravdy, proč je tato informace potlačována?

 

Zde se nacházíte:

~ Důležité ~

Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou  odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.

NaturalMagic.cz