• Spánek základ života

    Vaření začíná nákupem a pořádný spánek kvalitní matrací. Jste si ale jistí, že právě matrace vám zajistí dobrý spánek? A není tomu přesně naopak? Není matrace právě to jediné, co vás od kvalitního spánku dělí?

    Prečíst článek

    Pokud už máte správný podklad a pořád se nemůžete dobře vyspat. Zkuste inspiraci některým z následujících tipů pro efektivnější spánek.

    Prečíst článek

  • Konopný olej: ať žije král

    Konopný olej získávaný z rostliny zvané konopí seté je označován za zázračnou potravinu díky své vyrovnané koncentraci omega mastných kyselin.

    Prečíst článek

  • Deset mýtů o běhání naboso

    Běhání naboso, minimalistický i přirozený běh – to vše jsou výrazy označující běhání takovým způsobem, který dovoluje našim chodidlům fungovat v souladu s tím, jak jsou k běhu od přírody uzpůsobené.

    Přečíst článek

  • Jádra z meruněk ničí rakovinové buňky

    Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. 

    Přečíst článek

Přihlášení

Online

Právě přítomno: 17 hostů a žádný člen

Účinná prevence proti cukrovce? Jezte více omega-3 mastných kyselin, tvrdí nový výzkum

Konzumace omega-3 mastných kyselin může pomoci snížit riziko cukrovky – říkají nové výzkumy. Studie z USA a Singapuru zjistily, že dospělý s vyšší hladinou omega-3 byli méně náchylní k propuknutí cukrovky.

 

 

Vědci se snaží, aby lidé nezačali na základě výzkumu považovat omega-3 mastné kyseliny za magické řešení svých zdravotních problémů. Poukazují na to, že omega-3 mohou být pouze součástí dalších řešení v rámci výživy a životního stylu napomáhajících v prevenci cukrovky. Doporučují necpat do sebe tabletky s rybím tukem, ale radši se zaměřit na jídla nezpracovaná a nerafinovaná. „Takovýto celistvý přístup ke stravování by se měl postarat o jednotlivosti, jakými mohou být základní živiny například v podobě omega-3 mastných kyselin.” říká Andrew Odegaard z Minesotské univerzity v Mineapolis, jeden z badatelů singapurské studie.

 

Přestože předchozí výzkumy naznačily, že omega-3 a speciálně kyselina alfa-linolenová (ALA) mohou zvýšit citlivost lidských buněk na insulin (hormon odpovědný za regulaci krevního cukru), tato spojitost ještě nebyla přesvědčivě dokázána. Může to být také tak, že lidé, kteří konzumují hodně ALA (jejím hlavním zdrojem je len, sója, ale také další rostliny), mají celkově lepší stravovací návyky a zdravější životní styl včetně pravidelného cvičení.

 

Ani jedna ze studií ovšem nenašla spojení mezi omega-3 mastnými kyselinami získanými z ryb a sníženým rizikem cukrovky. Vědci předpokládají, že je to způsobeno nesprávným způsobem úpravy rybího masa. Zdravotní prospěšnost rybího masa může snižovat jeho fritování a podávání s tatarskou omáčkou nebo hranolky.

 

Obdivuhodný je zvláště přístup doktora Odegaarda, který upřednostňuje celostní přístup k prevenci cukrovky před důrazem na užívání doplňků z rybího oleje. Mnoho těchto doplňků z měkkého gelu obsahuje výplň v podobě hydrogenovaných tuků (hydrogenace je proces ztužování tuků používaný např. při výrobě margarínů). Ty byly v mnoha studiích spojeny s kardiovaskulárními onemocněními a infarkty. Také narušují vstřebávání esenciálních mastných kyselin, a stejně jako v případě smažené ryby, přinejlepším ruší přínos omega-3 mastných kyselin pro tělo, přinejhorším mohou přímo negativně zasáhnout zdraví.

 

Bohužel levné druhy vitaminových doplňků s největší pravděpodobností právě tento druh výplně obsahují, čímž ještě zvyšují zdravotní rizika lidí z nižších příjmových skupin. Mnoho vitaminových společností je zcela nebo zčásti vlastněno Big Pharmou, a proto NaturalNews radí svým čtenářům, aby získávali co nejvíce živin z nezpracovaných potravin a důkladně si prověřili společnosti, od kterých nakupují potravinové doplňky.

 

Autor

Tara Green
Přeložil: Honz4
Zdroj: http://www.naturalnews.com/032677_diabetes_omega-3s.html

 

Sdílet na Facebooku

 

Zapojte se!

Hledáme překladatele, zdravotní badatelky, detektivy a novinářky. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

RSS

NaturalMagic.cz RSS feed


Příručka přerušovaného půstu pro začátečníky

Od doby, co jsem s přerušovaným půstem začal, jsem překvapivě přibral na svalové hmotě, snížilo se mi procento podkožního tuku, zvýšila se výbušná síla a zkrátil se čas strávený cvičením.

 

Temná stránka energetických nápojů – kvůli dočasnému povzbuzení riskujete zdraví

Energetické nápoje se staly fenoménem moderní doby, kdy se jich zkonzumuje denně desítky miliónů. Proč by člověk měl odmítat více energie a soustředění, obzvláště pokud je zprostředkováváno nápoji, které často nabízí rostlinné a jiné přírodní ingredience?


Cvičení pět Tibeťanů pro dlouhověkost

Pět Tibeťanů je specifická sekvence jógických pozic, jejichž cvičení je údajně klíčem k dlouhověkosti. Podle legendy byla tato sestava vytvořena Tibetskými mnichy v Himalájském klášteře a poté byla rozšířena do světa plukovníkem Bradfordem z Britské armády.

 

Zde se nacházíte:

~ Důležité ~

Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou  odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.

NaturalMagic.cz