• Spánek základ života

    Vaření začíná nákupem a pořádný spánek kvalitní matrací. Jste si ale jistí, že právě matrace vám zajistí dobrý spánek? A není tomu přesně naopak? Není matrace právě to jediné, co vás od kvalitního spánku dělí?

    Prečíst článek

    Pokud už máte správný podklad a pořád se nemůžete dobře vyspat. Zkuste inspiraci některým z následujících tipů pro efektivnější spánek.

    Prečíst článek

  • Konopný olej: ať žije král

    Konopný olej získávaný z rostliny zvané konopí seté je označován za zázračnou potravinu díky své vyrovnané koncentraci omega mastných kyselin.

    Prečíst článek

  • Deset mýtů o běhání naboso

    Běhání naboso, minimalistický i přirozený běh – to vše jsou výrazy označující běhání takovým způsobem, který dovoluje našim chodidlům fungovat v souladu s tím, jak jsou k běhu od přírody uzpůsobené.

    Přečíst článek

  • Jádra z meruněk ničí rakovinové buňky

    Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. 

    Přečíst článek

Přihlášení

Online

Právě přítomno: 10 hostů a žádný člen

Také nesolená jídla zvyšují riziko mrtvice a infarktu – potvrzuje vědecká studie

Už mnoho let je nám připomínáno, abychom snižovali svůj příjem soli, pokud si chceme uchovat své zdraví. Především jedinci se zvýšeným rizikem srdečního infarktu bývají varováni, že musí snižovat spotřebu soli pouze na nezbytné minimum. Jak se však ukazuje, i toto zdánlivě neškodné doporučení nás ve skutečnosti také vystavuje zvýšenému riziku v případech infarktů nebo mozkových mrtvic. Přestože sůl byla označena za škodlivou látku, způsobující naše zdravotní potíže, výsledky nejnovějších výzkumů ukazují, že příliš málo soli může být stejně tak škodlivé, jako příliš mnoho.

Osolte si svá jídla – avšak přiměřeně

Výzkumníci z McMasterovy univerzity v Ontáriu prověřovali údaje z testování léků, do kterých bylo zapojeno kolem 30 000 jedinců, trpících srdečním onemocněním nebo diabetem. U sledovaných subjektů byla spotřeba soli vyhodnocována podle analýz moči a v průběhu 4-5 let pak byly zaznamenávány výskyty hospitalizací se srdečními problémy nebo úmrtí.


A když se přihlédlo i k faktorům jako jsou užívané léky, kouření nebo hladiny cholesterolu, došli vědci ke zjištění, že příliš malá spotřeba soli působí škodlivě. Vůbec nejnižší rizika srdečních onemocnění nebo mrtvice se projevovala u jedinců, kteří konzumovali 4 000 až 6 000 mg chloridu sodného za den – což je však asi dvojnásobek běžných doporučení.


Lidé, kteří jedli neslaná jídla, se setkávali s většími riziky. Výzkumníci došli k závěrům, že lidé s denní spotřebou 2 000 - 3 000 mg NaCl mají ve skutečnosti o 20% vyšší pravděpodobnost úmrtí nebo hospitalizace, související s problémy se srdcem, pokud jsou srovnáváni s lidmi s denní spotřebou soli v množství 4 000 - 6 000 mg.


Nechápejte ale tento závěr jako radu k tomu, abyste neomezeně zvyšovali svou spotřebu soli. Klíčovou se ukazuje být právě přiměřenost, protože příliš vysoká spotřeba vás vystaví ještě vyšším rizikům. Lidé, kteří spotřebují denně více než 8 000 mg NaCl, budou mít o 50 až 70% vyšší riziko mrtvice nebo infarktu, mohou být hospitalizováni nebo i zemřít na srdeční choroby.


Výsledky zmíněné studie ukazují, že lidé, kteří už konzumují přiměřené množství soli, nebudou mít žádný prospěch ze snížení její spotřeby. Naopak je to může jen poškodit.


Dr. Martin O'Donnell, vedoucí výzkumného týmu a profesor medicíny na McMasterově univerzitě říká: „Pokud by se nám podařilo prosadit přiměřenou spotřebu soli, vyvstává tu nejistota, zda by nějaké další její snižování bylo dlouhodobě přínosným.“


Rovněž i jedna z novějších zpráv, publikovaná v posledním vydání magazínu the Journal of the American Medical Association, odporuje tomu, co nám bylo doposud sdělováno o soli. Další z výzkumných týmů v ní naléhá na lékařské autority, aby doporučovaly optimální spotřebu soli a vzdali se doporučování pouze minimálního množství.


Samozřejmě ještě lepší by bylo doporučovat lidem přírodní sůl (jako je např. mořská) namísto vysoce pročištěné komerční soli, která často obsahuje škodlivé přísady a chybí v ní vyváženost minerálních složek.


Mezi nejzdravější druhy mořské soli patří sůl keltská a havajská. Obě jsou nezpracované a ručně sbírané v oblastech s čistou mořskou vodou. Za úplně nejzdravější je ale považována sůl himalájská, která je u nás navíc i dostupnější a levnější.


Autor

Elizabeth Walling
Přeložil: VaP
Zdroj: http://www.naturalnews.com/034528_salt_intake_diet_stroke


Zapojte se!

Hledáme překladatele, zdravotní badatelky, detektivy a novinářky. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

RSS

NaturalMagic.cz RSS feed


Zenová motivace

Během stresujícího období, když jsem ještě pracoval jako manažer, bylo mou nejméně oblíbenou částí dne slyšet ráno budík. Muset vstát a čelit novému dni plnému těžkých pracovních výzev a podnikového politikaření pro mě nebyla procházka růžovým sadem. Proto....

 

Studie dokládá, že až 95% lidí se skutečně chová jako ovce

Vědci z university v Leedsu prováděli průzkum, který potvrdil naši tendenci jednat jako ovce, když bezděčně následujeme dav, jako bychom ani neměli svou vlastní uvažující mysl.



Boj s únavou: potraviny, byliny, doplňky a tipy

Není tajemstvím, že mnoho lidí pociťuje únavu s určitou pravidelností. Ať to je v kanceláři, doma nebo kdekoli jinde, můžete se cítit opravdu mizerně a kvalitu vaší práce to poznamená. Únava se projeví na vašem fyzickém i psychickém stavu. Kdo trpí únavou...

 

 

Zde se nacházíte:

~ Důležité ~

Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou  odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.

NaturalMagic.cz