Právě přítomno: 6 hostů a žádný člen
Badatelé z Albertské univerzity studovali vaječné žloutky slepic krmených běžnou potravou složenou z pšenice a kukuřice. Zjistili v nich vysokou hladinu tryptofanu a tyrosinu, dvou aminokyselin známých pro své antioxidační účinky. Vaječné žloutky jsou také bohaté na sloučeniny kartenoidů, které rovněž fungují jako antioxidanty a jsou zodpovědné za žlutou barvu (nebo oranžovou v případě slepic z neklecových chovů s možností venkovního výběhu), a také na peptidy.
„Snažíme se zmapovat antioxidanty nacházející se ve žloutcích, a proto zkoumáme všechny jejich vlastnosti a také to, jak jsou tráveny.” říká Jianping Wu, jeden z vedoucích badatelů výzkumu. A přesně to je práce celého týmu, který nepřestává zkoumat ohromné množství živin obsažených ve vejcích.
Na rozdíl od obecného přesvědčení, že jsou vejce nezdravá, protože obsahují vysoké množství cholesterolu, bylo zjištěno, že vaječné peptidy naopak pomáhají vysoký krevní tlak snižovat. Poslední Wuův výzkum odhalil, že žaludeční enzymy rozloží vaječný protein, z nějž vyprodukují peptidy, které se chovají jako přírodní ACE-inhibitory, což jsou léky užívané ke snížení vysokého krevního tlaku.
Skupina vědců na základě výsledků předchozích výzkumů očekává objevení nových, dosud neznámých antioxidantů stejně jako mnoha dalších zdraví prospěšných látek. K výzkumu je používáno vajec, která mají k bio kvalitě daleko, a jakkoli se můžou zdát zdravá, vejce od slepic s možností volného venkovního výběhu, zobající brouky a pídící se po všemožné venkovní stravě mají pořád až desetkrát více omega-3 mastných kyselin a až šestkrát tolik vitaminu D než vejce z běžných chovů.
Ethan A. Huff
Přeložil: Honz4
Zdroj: http://www.naturalnews.com/032954_eggs_antioxidants...
Hledáme překladatele a autory dalších zdravých zpráv. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Podle nové studie, kterou prováděl the National Institute on Aging v Baltimoru, je zjevné, že jednodenní až dvoudenní půst prováděný každý týden zřejmě zlepšuje stav mozku u nemocných s Alzheimerovu nebo Parkinsonovou chorobou.
Pokud vám diagnóza „vysoký cholesterol“ zní jako rozsudek smrti, stali jste se nejspíše obětí cholesterolové propagandy. Domněnka, že nižší cholesterol je lepší, je běžná, ovšem nový výzkum ukazuje přesný opak.
Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. Pokud je na tom něco pravdy, proč je tato informace potlačována?
Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.
