• Spánek základ života

    Vaření začíná nákupem a pořádný spánek kvalitní matrací. Jste si ale jistí, že právě matrace vám zajistí dobrý spánek? A není tomu přesně naopak? Není matrace právě to jediné, co vás od kvalitního spánku dělí?

    Prečíst článek

    Pokud už máte správný podklad a pořád se nemůžete dobře vyspat. Zkuste inspiraci některým z následujících tipů pro efektivnější spánek.

    Prečíst článek

  • Konopný olej: ať žije král

    Konopný olej získávaný z rostliny zvané konopí seté je označován za zázračnou potravinu díky své vyrovnané koncentraci omega mastných kyselin.

    Prečíst článek

  • Deset mýtů o běhání naboso

    Běhání naboso, minimalistický i přirozený běh – to vše jsou výrazy označující běhání takovým způsobem, který dovoluje našim chodidlům fungovat v souladu s tím, jak jsou k běhu od přírody uzpůsobené.

    Přečíst článek

  • Jádra z meruněk ničí rakovinové buňky

    Jsou jádra z meruněk zdrojem přírodní látky, která zabíjí rakovinové buňky, aniž by při tom ruinovala také pacientovo zdraví a peněženku? Tato látka byla pojmenovaná laetril neboli vitamín B17. 

    Přečíst článek

Přihlášení

Online

Právě přítomno: 81 hostů a žádný člen

Zvyšte si testosteron přirozenou cestou

Většina lidí si spojuje testosteron s vousy, obrovskými svaly a nelegálními steroidy. Přirozeně vytvářený testosteron ale představuje důležitý prvek pro mužský i ženský metabolismus. Jeho snížená hladina je epidemická a ohrožuje životy po celém světě. Zvyšte hladinu svého testosteronu přirozeně pomocí zdravého životního stylu.

 

Testosteron je hormon řadící se mezi anabolické steroidy. Hraje důležitou roli při metabolických procesech, podporuje sexuální apetit a růst svalové hmoty. Je důležitý pro memorační a kognitivní procesy a také reguluje náladu. Jeho vyrovnaná hladina podporuje udržování optimální váhy a redukuje riziko degenerativních onemocnění, jako je osteoporóza, cukrovka, určité druhy rakoviny a srdeční choroby.

 

Ženy vytvářejí testosteron ve vaječnících a nadledvinkách, a to v podstatně menším množství než muži, u nichž se tvoří ve varlatech a nadledvinkách. Hladina testosteronu je nejvyšší v počátku dvacátých let života a klesá o 10% s každým dalším desetiletím. Ženy po přechodu ztrácejí funkci vaječníků a jsou ohroženy jeho nedostatkem, čímž u nich vzrůstá riziko vzniku osteoporózy a dalších chronických onemocnění.

 

Mužům po třicítce klesá hladina testosteronu o 1,5% každý rok. Ti, kteří ztratí jeho větší množství, zažívají andropauzu. Spolek pro výzkum stárnutí (The Allince for Aging Research) zjistil, že jedna třetina Američanů starších 39 let pociťuje dva a více příznaků nízkého testosteronu. Mezi ně se řadí snížené libido, ochablá svalovina, zvýšené ukládání tuku na břiše, deprese a nedostatek elánu.

 

Změny v andropauze jsou postupné a často nepozorovatelné po roky. Rozsáhlá studie, které se zúčastnilo 858 mužů starších 40 let, ukázala, že muži se sníženým testosteronem mají zvýšenou pravděpodobnost úmrtí o 88% v porovnání s těmi s jeho normální hladinou.


Redukce zánětů

 

Klíčem ke stabilizování hladiny testosteronu je protizánětlivá strava s dostatkem ovoce a zeleniny. Obilí a cukry vytvářejí vyšší hladinu insulinu a kortisolu, který je protikladem k testosteronu. Tělo vytváří vysokou hladinu kortisolu, když musí čelit chemické, fyzické nebo emociální zátěži. Zdravá hladina krevního cukru je stěžejní pro stabilizaci kortisolu, a tím navýšení hladiny testosteronu.

 

Další nezbytnou věcí pro dobrou funkci hormonů jsou tuky ze zdravých zdrojů. Tuky a cholesterol hrají důležitou roli v utváření struktury a pevnosti cytoplazmické membrány, která tvoří obal našich buněk. Ovlivňují komunikaci mezi buňkami tím, že regulují enzymy a hormony. Strava by se měla skládat z dostatku dobrých tuků v podobě avokáda, kokosu nebo olivového oleje. Živočišné potraviny ze zvířat krmených trávou jsou zase skvělý zdroj nasycených tuků, cholesterolu, konjugované kyseliny linolové a esenciální omega-3 mastné kyseliny. 

 

Xenoestrogeny, syntetické látky napodobující hormony, jsou spojovány s úbytkem testosteronu. Nacházejí se v kohoutkové vodě, plastech, domácích čistících prostředcích, deodorantech, mýdlech, make-upu a v tělových krémech. Ve velkém množství jsou obsaženy i v mnoha druzích léků. Vyhýbejte se těmto zdrojům a zajistěte svému tělu dostatek syrové nebo lehce povařené zeleniny a ovoce. Ty vám dodají vlákninu a rostlinné živiny, které pomáhají tělu eliminovat tyto škodlivé látky.

 

Intenzivní cvičení

 

Vysoce intenzivní cvičení je základ pro navýšení testosteronu. Cvičení by mělo být výbušné s maximální zátěží na svaly. Nejlepší jsou komplexní cviky zapojující více skupin velkých svalů najednou. Vhodné jsou zejména dřepy, mrtvý tah a angličáky. Trénink by měl být krátký s velmi málo pauzami. Ideální délka se pohybuje od 5 do 30 minut.

 

Užívání vysoce kvalitních nedenaturovaných zdrojů syrovátkové bílkoviny po cvičení zvyšuje hladinu testosteronu. Je tomu tak díky rozvětveným aminokyselinám (BCAA), například leucinu, které jsou v syrovátce bohatě obsaženy. BCAA stimulují bílkovinovou syntézu, která podporuje produkci testosteronu.

 

Autor

Dr. David Jockers
Přeložil: Honz4
Zdroj: http://www.naturalnews.com/034007_testosterone_hormones

 

 

Sdílet na Facebooku

 

Zapojte se!

Hledáme překladatele, zdravotní badatelky, detektivy a novinářky. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

RSS

NaturalMagic.cz RSS feed


Přerušované hladovění prospívá mozku

Podle nové studie, kterou prováděl the National Institute on Aging v Baltimoru, je zjevné, že jednodenní až dvoudenní půst prováděný každý týden zřejmě zlepšuje stav mozku u nemocných s Alzheimerovu nebo Parkinsonovou chorobou.


Objevte běžný plevel ze dvora, který prokazatelně zabíjí rakovinné buňky

Většina propagátorů přírodní péče o zdraví ví, že pampeliška je výborné tonikum na játra. Poslední výzkum však opět dokládá, že je to navíc i zdatný bojovník proti rakovině. K těmto výsledkům došli vědci na Windsorské univerzitě v Kanadě.


Kvalitu svého spánku můžete zlepšit tím, že se budete budit přirozeně

Člověk, jak se zdá, není stavěn na to, aby se probouzel nenadále, ve tmě, hlukem, náhlým zvoněním, pípáním nebo zvuky podobnými siréně. Naši předkové se totiž každodenně probouzeli přirozeně a jemně, současně s vycházejícím sluncem.


Zde se nacházíte:

~ Důležité ~

Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou  odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.

NaturalMagic.cz